De Mus
De mus is een groep met 6 kinderen tussen de 8 en 15 jaar. De kinderen hebben autisme en verstandelijke beperking.
Onze groep is sfeervol en rustig. Het lokaal is zo ingedeeld dat iedereen zijn eigen plekje heeft.
Verder is er een huis met lampjes en de gymzaal waar kinderen zich terug kunnen trekken. Ook hebben we een plein waar de kinderen kunnen fietsen, skelteren, bootcampen, trampoline springen en in de zandbak spelen. Dit doen ze graag samen met kinderen van andere groepen.
De omgeving buiten de Carrousel nodigt uit voor activiteiten. Zoals zwemmen bij de Waterhoorn, fietsen op de duofiets/tandem, flessen weg brengen, naar de winkel, naar de brievenbus, wandelen in de wijk en het park.
We maken gebruik van foto’s, picto’s en woordjes om de situaties duidelijk te maken en voor het dagprogramma. (Zie foto)
We helpen de kinderen zich te ontwikkelen op het gebied zelfredzaamheid, schoolse vaardigheden en emotie regulatie. Het is belangrijk dat de kinderen ook leren om zelfstandig te spelen en daarvan genieten. De kinderen stimuleren we door mee te helpen met taakjes: de kar wegbrengen, was opruimen, vuilniszak in de container, papier versnipperen.
Elke dag werken de kinderen aan hun eigen taakjes. Ze hebben een eigen mand waarin 3 taakjes zitten. De taakjes zijn; puzzelen, matchen, letters en cijfers leren, enz. We hebben werkmappen gemaakt op het ontwikkelingsniveau van het kind. (Zie foto)
We vinden het belangrijk dat zij zich veilig kunnen ontwikkelen, zoveel mogelijk zelfstandig kunnen functioneren. Zich vrij durven bewegen. Tevens is het voor de kinderen belangrijk dat het contact met de ouders goed is. Samen kijken wat nodig en goed is voor het kind.
Verder is er een huis met lampjes en de gymzaal waar kinderen zich terug kunnen trekken. Ook hebben we een plein waar de kinderen kunnen fietsen, skelteren, bootcampen, trampoline springen en in de zandbak spelen. Dit doen ze graag samen met kinderen van andere groepen.
De omgeving buiten de Carrousel nodigt uit voor activiteiten. Zoals zwemmen bij de Waterhoorn, fietsen op de duofiets/tandem, flessen weg brengen, naar de winkel, naar de brievenbus, wandelen in de wijk en het park.
We maken gebruik van foto’s, picto’s en woordjes om de situaties duidelijk te maken en voor het dagprogramma. (Zie foto)
We helpen de kinderen zich te ontwikkelen op het gebied zelfredzaamheid, schoolse vaardigheden en emotie regulatie. Het is belangrijk dat de kinderen ook leren om zelfstandig te spelen en daarvan genieten. De kinderen stimuleren we door mee te helpen met taakjes: de kar wegbrengen, was opruimen, vuilniszak in de container, papier versnipperen.
Elke dag werken de kinderen aan hun eigen taakjes. Ze hebben een eigen mand waarin 3 taakjes zitten. De taakjes zijn; puzzelen, matchen, letters en cijfers leren, enz. We hebben werkmappen gemaakt op het ontwikkelingsniveau van het kind. (Zie foto)
We vinden het belangrijk dat zij zich veilig kunnen ontwikkelen, zoveel mogelijk zelfstandig kunnen functioneren. Zich vrij durven bewegen. Tevens is het voor de kinderen belangrijk dat het contact met de ouders goed is. Samen kijken wat nodig en goed is voor het kind.