Ongevallen
Hieronder vindt u het beleid bij een ongeval op de Carrousel
Geen spoedeisende hulp nodig:
De hulp van een BHV'er is voldoende. De ouders worden op de hoogte gesteld (of direct telefonisch of via het schriftje)
Wel spoedeisende hulp nodig:
112 wordt gebeld of de leiding gaat met het kind naar spoedeisende hulp, ouders worden op de hoogte gesteld en komen ook zo spoedig mogelijk naar de spoedeisende hulp.
Twijfelgeval:
De keuze om naar een spoedeisende hulp te gaan wordt in principe bij de ouders gelegd. Men vraagt ook de ouders naar de Carrousel te komen en te beoordelen wat te doen. De BHV'er adviseert een ouder of het nodig is om naar een spoedeisende hulp te gaan. De ouder kan tegen het advies van de BHV'er in besluiten niet naar de spoedeisende hulp te gaan omdat het kind bijvoorbeeld erg bang is voor witte jassen, maar evengoed wordt er dan verwacht dat de ouder naar de Carrousel komt. Telefonisch zou een ouder (na advies van de BHV'er)kunnen vragen alvast naar de spoedeisende hulp te gaan (leiding met kind) en dan zelf zo spoedig mogelijk ook te komen.
Verder wordt er altijd een FOBO (fouten-ongelukken-bijna ongelukken) ingevuld door de betrokken personen. Dit formulier wordt besproken door Dill met de betrokken personen.
Dit formulier is ook voor de ouders in te zien.
Een ongeluk wordt altijd besproken in het team om herhaling te voorkomen.
Een BHV'er is een bedrijfshulpverlener.
Geen spoedeisende hulp nodig:
De hulp van een BHV'er is voldoende. De ouders worden op de hoogte gesteld (of direct telefonisch of via het schriftje)
Wel spoedeisende hulp nodig:
112 wordt gebeld of de leiding gaat met het kind naar spoedeisende hulp, ouders worden op de hoogte gesteld en komen ook zo spoedig mogelijk naar de spoedeisende hulp.
Twijfelgeval:
De keuze om naar een spoedeisende hulp te gaan wordt in principe bij de ouders gelegd. Men vraagt ook de ouders naar de Carrousel te komen en te beoordelen wat te doen. De BHV'er adviseert een ouder of het nodig is om naar een spoedeisende hulp te gaan. De ouder kan tegen het advies van de BHV'er in besluiten niet naar de spoedeisende hulp te gaan omdat het kind bijvoorbeeld erg bang is voor witte jassen, maar evengoed wordt er dan verwacht dat de ouder naar de Carrousel komt. Telefonisch zou een ouder (na advies van de BHV'er)kunnen vragen alvast naar de spoedeisende hulp te gaan (leiding met kind) en dan zelf zo spoedig mogelijk ook te komen.
Verder wordt er altijd een FOBO (fouten-ongelukken-bijna ongelukken) ingevuld door de betrokken personen. Dit formulier wordt besproken door Dill met de betrokken personen.
Dit formulier is ook voor de ouders in te zien.
Een ongeluk wordt altijd besproken in het team om herhaling te voorkomen.
Een BHV'er is een bedrijfshulpverlener.